Inuyama 2.

2017. december 28. - MarkNemeth

A második napunkat Inuyama-ban a kastélynál kezdtünk, amely az ország legrégebbi, máig meglévő kastélya. A kő alapon épült fa épületben szűk lépcsők vezetnek fel a felső részbe, ahonnan nagyon szép, sőt izgalmas kilátás nyílik a környező hegyekre és a folyóra.

A városban jellemző a kormoránnal való halászat, amit a csatornafedők is ábrázolnak.

A kastélyhoz vezető úton megnéztünk két szentélyt és a kastély korabeli sétálóutcán jutottunk vissza a vasútállomáshoz. A délutáni programunkat a Kis Világ (Little World) szabadtéri múzeum megtekintése jelentette. Itt a világ különböző pontjairól gyűjtött lakó- és egyéb közösségi, valamint gazdasági épületeket gyűjtöttek össze. Érdekesnek találtuk, bár a feliratok angolul igencsak szűkszavúak voltak.

A mi kedvenceink az isztambuli városrészlet, a tlingit indián klánház és a bali-i ház komplexum voltak.

Az adott országok épületei között éttermek és standok kínálják az adott régióra jellemző ételeket (az afrikai részen kóstoltunk nyárson sült krokodilhúst, leginkább a csirkehúsra hasonlított) és a vendégek különféle jellemző öltözékeket is bérelhetnek (az alábbi fotón látható lányok a téli hideg ellenére bevállalták a balinéz öltözetet).

Az épületek és a hangulat hitelesnek tűntek, de a bajor faluban (kb. az egyetlen, ahol fel tudtuk ezt mérni) talán kicsit eltúlozták a stíluselemeket. Valószínűleg itt láttuk a legtöbb japán vendéget, hiszen a helyieknek ez az igazi egzotikum.